Kik a felelősek a Ferihegyen kialakult káoszért?
Sajtóinformációk szerint nem egy esetben maradt el az utasok részére a megfelelő tájékoztatás és az étellel/itallal való ellátás, nem beszélve arról, hogy egy életre szóló élményről maradt le, illetve jelentős anyagi kár is ért számos szurkolót, akik lekésték az Európa-bajnoki mérkőzést. Az ilyen jellegű problémák nem csak Budapestre korlátozódnak, Európa-szerte hasonló helyzet alakult ki a légi közlekedésben.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint folyamatosan figyelemmel kísérik a légi forgalmi piacot és a Magyarországon működő légitársaságok tevékenységét, és támogatják a fogyasztóvédelmi hatósági eljárásokat.
A Jobbik mégsem elégedett az intézkedésekkel, ezért az alábbi kérdésekkel fordultak a felelős miniszterhez:
1. Kik a felelősek a reptereken kialakult káoszért?
2. Milyen konkrét intézkedések történtek a helyzet javítása érdekében?
3. Tett-e vagy tervez-e tenni a kormány lépéseket annak érdében, hogy a jövőben ne forduljanak elő hasonló mértékű járatkésések és fennakadások?
4. Milyen támogatást nyújt a kormány a légitársaságoknak és az utasoknak a jelenlegi helyzet kezelésére?
5. Miképpen kívánják fokozni az együttműködést az érintett szervezetekkel (beleértve a külföldieket is) a légi közlekedés zavartalan működése érdekében?
6. Kiemelt figyelmet fordítanak-e a fogyasztóvédelemre? Megtesznek-e mindent annak érdekében, hogy az utasok megismerjék és érvényesíthessék a jogaikat?